Khamis, Mac 11, 2010

Campurkan....ringkaskan

Assalammualaikum…..Masa berlalu semakin cepat..mungkin diri ini sahaja yang merasakan ianya cepat…Orang yang mempunyai masa adalah orang yang paling sibuk….Benarkah???


“Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh.”

As saff Ayat 4


Fokus…

Itu yang diimpikan

Namun, lumrah..

Kehidupan tak akan sedap tanpa perlbagai rasa

Rasa manis semua suka

Rasa masam ada juga suka

Rasa tawar terbit jua

Rasa pahit sinonim ubat

Apa rasa hati ini???


Tergamak seorang manusia dewasa yang matang fikiran yang telah ada pengalaman hidupnya yang telah tempuhi pelbagai masalah dunia dan mampu harunginya MEMBUNUH seorang kanak-kanak yang masih belum kenal erti kehidupan……

Dimana perginya rasa kemanusian, rasa belas kasihan, rasa KASIH SAYANG kepada manusia lain???


Jika dulu, ada ibu atau bapa yang mendera anak-anak, bila disemak latar belakang ibu atau bapa pasti kehidupan lampau diselubungi dengan sejarah hitam yang turut sama didera TAPI persoalannya, mengapa kita tak boleh berfikir POSITIF???…..mengapa tidak boleh BERLAPANG DADA??? Andai dulu kita pernah dikenakan, mengapa kita sanggup lakukan kepada orang lain atau perkataan yang mudah, BALAS DENDAM.


Sayang sekali, sikap berlapang dada kurang antara kita…KASIH kan seseorang kerana ALLAH bukan kerana NAFSU, maka berlapang dada dapat meredakan marah dapat mengawal tindak-tanduk


Alhamdulillah semakin bahagia, semakin merasa kemanisan kehidupan….Semakin dibiasakan dengan masalah yang datang dari ALLAH dan penyelesaiannya juga dari ALLAH


Akhir sekali, buat orang nun jauh di lembah nil, jangan tension2 ya..didoakan semoga cepat belajar ilmu dan memasak sekali...Tenangkan dapat melihat gambar kanak-kanak

10 ulasan:

fatin nasibah berkata...

meh.. org kt lembah klang nak respon :D

ye..tenang melihat gambar kanak2.. macam awak & saya masa kecik2 dulu.. hehe

sya_ais berkata...

to cik fatin a.k.a. org yg suka dpt surat layang di moto...

sejak bila jd org lembah klang ni??
ala, ngaku ja la, klau awk tgk sy sekarang pn tenang kn sbb sy mmg comel mcm kanak2..

ujanafitrah berkata...

mana g gmbq tugu 4th kat line kanan ni?... hehehe.. x rindu dah ke...

pu3 balqis berkata...

huhu....
nnt nak saman la..
sbb buat statement memalukan..

takmo blajaq msak dah.. hu
payah~

=( T_T

perlembahan nil... he

sya_ais berkata...

ujana fitrah :
oo..perlu ka gambaq tu??

pu3 balqis masak:
saman la..I x heran pn...bru ja 1st year syariah dh nyibuk nk saman org ya...

pu3 balqis berkata...

kakak...
rindu ini manis atau sakit sebenarnya..? rindu macam dulu2...
T_T T_T T_T

fatin nasibah berkata...

sy mksdkn belaja di lembah klang..

kan awak mcm tuju post ni kt org kt mesir..

huhu

maziah berkata...

menjengah sebentar :)

日月神教-任我行 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
terbitanmukmin berkata...

wah, anak-anak comel! inginkan kesihatan anak-anak yang sempurna dan kebahagiaan rumah tangga yang berterusan, singgah dan bacalah entry di blog saya. :)